دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

یکی ار معظلاتی که مردم عادی برای ورزش کردن با آن مواجهند,بی اطلاعی از حرکات صحیح و متناسب با بدن است.بسیاری از آنها با انجام حرکات اشتباه ورزشی به بدن خود آسیب می رسانند.به تازگی محققان کانادایی لباس ورزشی هوشمندی  مجهز به طیف مختلفی از حسگرها برای رهگیری حرکات بدن ورزشکار طراحی کرده اند.

درون الیاف لباس ورزشی,(هدوکو)حسگرهایی تعبیه شده که امکان کنترل لحظه ای حرکات بدن را فراهم می کند اطلاعات به صورت بی سیم برای  تلفن همراه کاربر ارسال شده و از طریق نرم افزار مخصوص پردازش می شود.

نرم افزار به تهیه یک مدل  سه بعدی از بدن ورزشکار کرده و در نقش یک مربی,اطلاعات مورد نیاز برای اصلاح حرکات  را به صورت آنی دراختیار وی قرار می دهند .از این طریق از بروز آسیب دیدگی حین انجام تمرینهای ورزشی پیشگیری م شود.

در این نرم افزار,اطلاعات مخطلفی شامل وضعیت خستگی,ماهیچه ها,فشار وارد شده  و به مفاصل ذخیره می شود,اطلاعات پردازش شده علاوه بر تلفن همراه از طریق اینترنت نیز قابل دریافت هستند.به گفته طراحان,این لباس ورزشی برای ورزشکاران غیر حرفه ای مناسب است وبا استفاده از آن فرد برای آماده سازی بدن خود به تجهیزات گران قیمت یا حضور مربی نیاز ندارد.

منبع:هفته نامه پیام هلال شماره 306




برچسب‌ها:
[ 1 / 12 / 1393برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1