دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

خداوند متعال که خالق آسمان ها و زمین است یکی از امتیازات جهان مادی و مخلوقات خویش را در تغییر و تحول و رشد در جهت ارتقاع و بهبود شرایط قرار داده است.

در طبیعت,اصل انتخاب طبیعی یکی از مهمترین روش های برخورد جهان بی روح و به ظاهر بدون تفکر دنیای مادی با اصول ارتقاع و بهره وری بوده است.در این اصل بر اساس قانون حفظ و سلامت برترین ها,همیشه آنهایی بر کشتی نجات و ادامه نسل سوار شده اند که دارای خصوصیات برترنسبت به سایرین بوده و توانسته اند با توجه به شرایط تغییر محیط در خویش تغییرات لازم را بوجود آورند.

حال دردنیای انسانی و تفکر اشرف مخلوقات که  خداوند بزرگ,قدرت تجزیه و تحلیل وعقل  را در او به ودیعه نهاده و خود را به واسطه خلق انسان,تحسین نموده است,قطعا اصل تغییر و تحول در جهت بهبود شرایط زندگی و بهره برداری های بیشتر معنوی و مادی یکی از قوانین بی بدیل و غیر قابل انکار است.

چرایی توجه به تغییر و تحول

علم مدیریت که بر اساس تجزیه و تحلیل افکار و رفتار گذشته بنا شده است تاکید دارد که در کلیه قوانین,دستور العمل ها و رفتار های سازمانی  بایستی همیشه موضوع تغییر و تحول مد نظر قرار بگیرد چرا که

1-ممکن است اصل پذیرفته شده ای به دلیل خاصی از بنیان و اساس اشتباه بوده باشد.

2-گذشت زمان و شرایط جدید,اصل جدید و به روزی را طلب میگند.

در مجموعه عظیم و کار آمد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز به دلایل مختلف,قطعا بایستی هرازچندگاهی برسی عملکرد گذشته,مطالعه تجربیات سایر جمعیت ها با استفاده از تفکر جمعی و گروهی مورد تاکید قرار گرفته و اصلاحات لازم و تغییرات ضروری انجام شود.

توجه به این که جمعیت هلال احمر,علاوه بر فعالیت در واحدهایی نظیر داوطلبان و جوانان که در طول زمان و با حوصله و دقت نظر و برنامه ریزی قبلی انجام میگیرد,دارای فعالیت های ویژه امداد و نجات است که علاوه بر تحرک,حضور فوری و دائم با آمادگی کامل و بی نقص را شامل میشود, یا همان تحقیق و توسعه را بسیار بدیهی نشان میدهد.

به دنبال رویکرد قابل تحسین دولت در افزایش تعامل با دنیا و قانون گرایی و افزایش رفاه و نشاط اجتماعی,ایجاد تغیرات بنیادین در جمعیت هلال احمر نیز مورد نظر قرار گرفته که با توجه به تجربیات گرانقدر و سوابق مدیریتی مسئولان ارشد معیت کشور و با همدلی و همراهی کارکنان و اعضا,انشااله شاهد برداشته شدن گامی مهم در راستای افزایش خدمت رسانی و بهره وری و کاهش قواوین و دستور العمل های زاید خواهیم بود.

 منبع:هفته نامه پیام هلال




برچسب‌ها:
[ 18 / 11 / 1393برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1