دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال‌احمر با اعلام راه‌اندازي قطب‌هاي ارتوپدي فني توانبخشي در کشور، گفت: با راه‌اندازي اين قطب ها ارائه خدمات افزايش يافته و استان‌هاي بيشتري زير پوشش خدمات توانبخشي خواهند رفت.
به گزارش اداره‌کل روتابط‌عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر، دکتر سيدرضا رئيس‌کرمي با اشاره به فعاليت مراکز خدمات ارتوپدي فني جمعيت هلال احمر در ?? استان کشور، اظهار کرد: برنامه هايي براي گسترش اين مراکز در سطح کشور وجود دارد که از جمله آن ايجاد قطب‌هاي ارتوپدي فني توانبخشي در بخش‌هاي مختلف کشور است.
وي افزود: با راه‌اندازي قطب‌هاي ارتوپدي فني، استان‌هاي داراي مرکز، مجاوران خود را هم پوشش خواهند داد به عنوان نمونه استان اصفهان مرکز خوبي دارد و مي‌تواند بسياري از مناطق اطراف خود را زيرپوشش قرار دهد.
استفاده از وسايل سيار توانبخشي براي ارائه خدمت بيشتر به بيماران
رئيس‌کرمي با اشاره به اين که در مواردي که نياز به تجهيزات کمتري بوده و خدمات آن بيشتر مورد نياز مردم است، برنامه‌هايي در دست اجرا داريم، گفت:  بر اين اساس در صدديم تا در استان‌هايي که از نظر حجم بيماران و نحوه دسترسي امکانات خوبي وجود ندارد، خدمات سيار توانبخشي ارائه دهيم.
وي توضيح داد: بر اين اساس با استفاده از وسايل سياري که امکان استفاده از آنها در مکان‌هاي مختلف وجود داشته باشد، در استان‌هايي که حجم بيماران زياد باشد حضور پيدا کرده و وسايل مورد نياز مردم را تهيه خواهيم کرد؛ يا اين‌که ويزيت اوليه بيمار در همان مرکز انجام شده و ساخت وسيله را در قسمتي ديگر انجام خواهيم داد. اين راهکارها براساس تأمين اعتبارات عملياتي خواهد شد.
ضرورت پوشش بيمه‌اي خدمات توانبخشي با همکاري همه نهادهاي مسئول در حوزه توانبخشي
معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال‌احمر گفت:  همه نهادهاي درگير در موضوع توانبخشي از جمله وزارت بهداشت، سازمان‌هاي بيمه‌گر، بهزيستي و هلال‌احمر بايد در کنار يکديگر همکاري و همراهي داشته باشند و هر کدام از آنها يک ميزان از هزينه‌هاي خدمات توانبخشي را پوشش دهند تا به تدريج  ضرورت پوشش بيمه‌اي آن نهادينه شود.
وي با اشاره به اين‌که هم‌اکنون هيچ پوشش بيمه‌اي براي خدمات توانبخشي وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اين در حالي است که بيماران نيازمند خدمات توانبخشي در مواردي تا پايان عمر بايد از اين خدمات استفاده کنند؛ به عنوان نمونه فردي که از بدو تولد داراي مشکل انحرافي در اندام فوقاني يا تحتاني است از وسايلي چون پروتز يا اورتز استفاده مي‌کند و به تدريج، نياز بيماران هم متفاوت خواهد شد.
رضايتمندي بسياري از بيماران از خدمات توانبخشي هلال‌احمر
رئيس‌کرمي با بيان اين که هم‌اکنون بيشتر وسايل توانبخشي که در هلال‌احمر براي بيماران ساخته مي‌شود، براساس قيمت تمام‌شده هزينه نيروي انساني و هزينه وسايل تهيه شده است، اظهار کرد: با توجه به اين‌که گاه در بودجه‌هاي دولتي به ما کمک مي‌شود، وسيله با کمترين قيمت ممکن دراختيار بيمار قرار مي‌گيرد؛ اما همين کمترين قيمت ممکن، براي بعضي‌ بيماران زياد است، به‌ويژه اين‌که اين وسايل بايد چند‌سال يکبار و حتي بعضي اوقات در مدت کمي عوض شود و اين هزينه‌ها براي بيماران همان‌طور ادامه دارد و بر آنها تحميل مي‌شود.
وي با بيان اين که هم‌اکنون رضايتمندي بسياري در ميان بيماران از خدمات توانبخشي هلال‌احمر وجود دارد، اظهار کرد: در صدديم تا در قالب يک طرح در مرکز جامع توانبخشي هلال‌احمر و ديگر استان‌ها، با پزشکان تجويزکننده وسايل توانبخشي هم در تماس باشيم؛ چراکه رضايت آنها هم براي ما مهم است. از سوي ديگر هم بايد ميزان رضايت بيماران در طول زمان مثلا در مدت ? ماه را هم ارزيابي کنيم

منبع:سایت جمعیت هلال احمر




برچسب‌ها:
[ 13 / 11 / 1393برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1