دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

سارا میرسلطانی|  اردوهای نشاط و امید سازمان جوانان هلال‌احمر امسال حال و هوای متفاوتی دارد. کاهش تعداد دوره‌ها و اعضای حاضر در هر اردو، موجب شده تا برنامه‌ها منسجم‌تر و با کیفیت بهتری برگزار شود. حوالی عصر تیم‌ها یکی‌یکی به اردوگاه رسیدند و ابتدا پذیرش و به‌صورت گروهی در واحدهای اقامتی مستقر شدند. برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در نمازخانه اردوگاه، مراسمی معنوی بود که با حضور گسترده اعضا رنگ و بوی خاصی داشت و در روزهای بعدی نیز نماز جماعت در هر سه نوبت و بخشی از مسابقات فرهنگی هم در همین فضا برگزار شد.
رادیو اردو
یکی از اجزای لاینفک تمام اردوهایی که در این سال‌ها برگزار شده، رادیو اردوست. رادیو اردو از ساعات اولیه پذیرش اعضا در اردوگاه تا زمان خروج آنها، برنامه‌های متنوعی داشت. از پخش موسیقی استان‌های مختلف گرفته تا گفت‌وگو با اعضا و اعلام برنامه‌های هر روز، همگی در رادیو اردو اتفاق می‌افتاد. امسال مسئولیت رادیو اردو به ابوالفضل امینی، یکی از اعضای فعال استان اصفهان سپرده شده بود. او با شور و انرژی خاصی برنامه اجرا می‌کرد، تا جایی‌که اگر یکی، دو ساعت برنامه نداشت در فضای اردوگاه حس می‌شد.
عکس‌های موبایلی و دل‌نوشته
افراد حاضر در اردو می‌توانستند با ثبت عکس‌های ماندگار از لحظه‌لحظه حضور خود در اردو، در مسابقه عکس‌های موبایلی شرکت کنند. براین اساس در دور اول که دبیران دختر کانون جوانان آزاد حضور داشتند، بیش از ۲‌هزار عکس داوری شد که عکس‌های نمایندگان استان‌های قم، فارس و گلستان برتر شد. همچنین اعضا می‌توانستند با ثبت دل‌نوشته‌های خود روی بنری که در اردوگاه تعبیه شده بود، در این مسابقه شرکت کنند. البته برنامه‌ریزان این دوره از اردوها، در بخش دیگری نیز مسابقات دل‌نوشته را که به شهدای غواص اختصاص داشت، اجرا کردند. به این شکل در دور اول اردوها نفراتی از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان جنوبی و بوشهر در ٢ بخش دل‌نوشته جوایزی را به خود اختصاص دادند.
افتتاحیه  و  رژه تیم‌ها
شرکت‌کنندگان حاضر در اردو به گروه‌های سه‌گانه ۱۰۰ نفری تقسیم شدند تا در هر نوبت برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی اجرا شود. بر این اساس صبح روز اول دوره، تمام تیم‌ها با حضور در زمین چمن اردوگاه و پس از انجام نرمش صبحگاهی مراسم افتتاحیه را برگزار کردند و رژه رفتند. بعد از این برای گروه اول، کلاس‌های آموزشی برگزار شد و ٢ گروه دیگر به جنگل‌نوردی و سورتمه تالش رفتند و سپس با حضور در اردوگاه و استراحتی کوتاه، خود را برای اجرای برنامه‌های عصر آماده کردند. اما در عصر روز نخست بازدید از تالاب انزلی، قایق‌سواری و بازارگردی، حضور در طرح دریا و جلسه هم‌اندیشی با مسئولان ستادی سازمان جوانان در دستور کار قرار داشت و هریک از این برنامه‌ها با حضور حداکثری اعضا برگزار شد و بالاخره بعد از یک روز پرشور و نشاط در اردوگاه و پشت سرگذاشتن برنامه‌های متنوع، پایان بخش روز اول دوره، جُنگ شبانه در سالن آمفی تئاتر بود که اجرای نمایش کمدی و موسیقی، مورد استقبال میهمانان قرار گرفت و رضایت آنان را جلب کرد.
برگزاری مراسم اختتامیه
این روز نیز مثل روز گذشته با مسابقه ورزشی آغاز شد و مسابقات دو امدادی با حضور تمامی تیم‌ها برگزار شد. در این رقابت تیم‌های مازندران، چهارمحال و بختیاری و کرمان اول تا سوم شدند. اما در ادامه، بخش پایانی کلاس‌های آموزشی، سورتمه‌سواری و جنگل‌نوردی برگزار شد و برنامه‌های نوبت عصر نیز طبق روزهای گذشته اجرا شد تا به این شکل هر سه گروه از تمام برنامه‌ها استفاده کرده باشند. بعد از این، نوبت به اجرای مراسم اختتامیه رسید تا علاوه بر اجرای برنامه‌های خاصی که تدارک دیده شده بود، از نفرات برتر در مسابقات فرهنگی و ورزشی نیز تقدیر و جوایز آنان اهدا شود. اما دکتر حبیبی، رئیس سازمان جوانان نیز برای بازدید از اردوگاه، دیدار با اعضا و حضور در مراسم اختتامیه این دوره، خود را به انزلی رسانده بود. به این شکل مراسم اختتامیه با صحبت‌های او، معاون دانشجویی و جوانان، معاون امور جوانان استان اصفهان و مدیر اردوگاه ادامه یافت و در پایان از نفرات برگزیده مسابقات تجلیل و همچنین از تیم‌های خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس و یزد به‌عنوان تیم‌های برتر در کل دوره با اهدای جوایزی قدردانی شد. اما پایان‌بخش این مراسم، جمع صمیمانه رئیس سازمان و اعضا بود که با حضور در محوطه اردوگاه، گفت‌وگو و گرفتن عکس‌های یادگاری همراه شد. پس از آن اعضا خود را برای صبح روز بعد و بازگشت به استان‌ها آماده کردند. گفتنی است اردوهای کشوری نشاط و امید در‌ سال‌ جاری با حضور ۱۲۰۰ نفر از دبیران کانون‌های جوانان آزاد و دانشجویی در ٢ گروه دختران و پسران از ۸ تا ۲۴ شهریورماه در اردوگاه مهر بندرانزلی و به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

منبع:روزنامه شهروند




برچسب‌ها:
[ 16 / 6 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1