دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

شهروند| دومین آیین تجلیل از پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر با حضور مدیران جمعیت هلال‌احمر و جمعی از پزشکان داوطلب صبح روز گذشته در سالن همایش‌های بیمارستان نورافشار برگزار شد. به گزارش «شهروند» در این مراسم تعدادی از پزشکان داوطلب از سراسر ایران به نمایندگی از ١٧‌هزار پزشک که با همکاری جمعیت هلال‌احمر به ارایه خدمات داوطلبانه‌ای مثل حضور در مناطق محروم، ویزیت رایگان و ارایه برنامه‌های آموزشی، بهداشتی می‌پردازند، حضور داشتند.
آموزش، اولویت فعالیت درمانی
 دکتر سید رضا رئیس کرمی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در این مراسم ضمن قدردانی از پزشکان داوطلب، گفت: «باید در ارایه خدمات درمانی، آموزش در اولویت قرار گیرد.» سیدرضا رئیس کرمی با تأکید بر اینکه اکنون کشور از پزشکان شاخص و توانمندی برخوردار است، افزود: «در دورافتاده‌ترین مناطق، پزشکان متبحری فعالیت دارند که به ارایه خدمات سلامت و درمان می‌پردازند.» او ارایه خدمات درمانی به مردم نیازمند را بسیار بااهمیت دانست و گفت: «ارایه آموزش به مردم نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.» معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خطاب به پزشکان حاضر در همایش تصریح کرد:  «اگر آموزش‌ها و آگاهی مردم افزایش یابد، جلوی بروز بسیاری از بیماری‌ها گرفته خواهد شد.» رئیس کرمی ارایه صرف خدمات سلامت به جامعه را ناکافی دانست و گفت:  «باید پزشکان داوطلب و دیگران که در این حوزه فعالیت می‌کنند به ارایه آموزش‌های مورد نیاز مردم نیز بپردازند.»
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در این مراسم از توجه به بهبودیافتگان در جمعیت هلال‌احمر خبر داد و افزود: «تلاش برای ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد در همه سطوح برای ارایه حمایت‌های بهداشتی، خانوادگی، روحی، مشاوره و حمایت‌های مالی ازجمله برنامه‌های هلال‌احمر برای بهبودیافتگان است.» در ادامه این مراسم پزشکان داوطلب به بیان خاطرات خود از فعالیت‌های درمانی داوطلبانه پرداختند.
درمان یک کودک عشایر
دکتر یدالله ولی‌خانی، نماینده پزشکان داوطلب در این مراسم ضمن تقدیر از جمعیت هلال‌احمر به دلیل فراهم کردن عرصه برای فعالیت‌های داوطلبانه پزشکی به بیان یک خاطره از فعالیت داوطلبانه خود پرداخت. او با اشاره به حضور در منطقه مرزی استان اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری گفت: «در آنجا یک کودک از عشایر را معاینه کردم که دچار عفونت شدید از ناحیه گوش شده بود. ما کودک را پس از معاینه به اصفهان منتقل کردیم و درمان تکمیلی صورت گرفت.» این پزشک داوطلب ادامه داد: «از آن ماجرا چند ماهی گذشت؛ در مطب بودم که کودکی به همراه پدر خود وارد اتاق شد؛ کودک را نشناختم. جمله اولی که از او شنیدم این بود که «من شاگرد اول شدم.» این کودک به علت مشکلات شنوایی ناشی از عفونت نمی‌توانست به درستی بشنود و پس از درمان، بسیاری از مشکلات او مثل مشکلات آموزشی حل شده بود. این نمونه‌ای از خدمات درمانی است که در مناطق محروم ارایه می‌شود.»
هدیه مادر شهید
دکتر مهرانه میرسعیدی از استان مرکزی نیز دیگر پزشک داوطلبی بود که به بیان خاطره از فعالیت داوطلبانه خود پرداخت. میرسعیدی روایت خود را این‌گونه بازگو کرد:  «مادر شهیدی در استان اراک بودند که من سعادت داشتم و چند نوبتی به درمان ایشان پرداختم. یک روز پس از پایان درمان این مادر بزرگوار هدیه‌ای به رسم قدردانی به من دادند. آن هدیه عینک شکسته فرزند شهیدش بود. من این هدیه را پس از دریافت به آن مادر بزرگوار مجدد هدیه دادم.» مهرانه میرسعیدی هدف از بیان این خاطره را اهمیت فعالیت‌های داوطلبانه برای مردم دانست و گفت: «ارزش کار داوطلبی در میان مردم والا است و این مسأله کاملا مشخص است.»
در ادامه مراسم، پزشکان مختلفی از استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و ... به بیان خاطرات مختلف داوطلبی خود پرداختند. قرائت سوگندنامه توسط پزشکان داوطلب و تجلیل از پزشکان داوطلب آخرین برنامه دومین آیین تجلیل از پزشکان داوطلب بود. صفدری از استان سیستان‌وبلوچستان، سلمان مهمدی از استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدابراهیم نعیمی از گلستان، فریدون فرمانی از لرستان به پاس همکاری و خدمت در طرح‌های کاروان سلامت، سفرنامه سلامت و امید، چادرهای سلامت، داوطلب یار امدادو‌نجات و طرح نیابت مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین دکتر سیدناصر عمادی، پزشک داوطلب مازندرانی به‌عنوان پزشک داوطلب ویژه معرفی و تجلیل شد.

منبع:روزنامه شهروند




برچسب‌ها:
[ 10 / 6 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 8883
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1