دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کانون های دانشجویی باید مغز متفکر این سازمان باشند، افزود: دانشجویان ذهن پویا و فعالی دارند و از آنها انتظار می رود ضمن خلاقیت، نوآوری و مشارکت در ارایه ایده ها و طرح ها، به سایر کانون ها نیز کمک کنند.

وی بر پررنگ تر شدن حضور کانون های دانشجویی در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: باید از فعالیت این کانون ها حمایت شود و فعالیت های آنها به سمت آموزش و گسترش فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه مانند پیشگیری از مصرف موادمخدر، جلوگیری از رفتارهای پر خطر در جامعه، تشویق دانشجویان دیگر به اهدای خون و دیگر فعالیت های خلاقانه در راستای اصول و اهداف هلال احمر سوق یابد.

وی تصریح کرد، تمامی اعضای کانون های هلال احمر باید بتوانند از شرایط یکسان آموزشی و امکانات اردوگاهی و رفاهی بهره مند شوند و نباید بودجه و امکانات به سمت یک کانون خاص سرازیر شود.

قبادی دانا به دیدار اخیر خود با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره فعالیت کانون های دانشجویی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در آینده نیز دیداری با معاونان فرهنگی - دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی خواهم داشت.

وی اضافه کرد: اعضای کانون های دانشجویی بویژه دبیران آنها مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و باید اعتماد مسوولان دانشگاه ها را جذب کنند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اعضای کانون های دانشجویی هلال احمر باید خلق وخوی هلال احمری داشته باشند و فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی با رفتار و منش مناسب به فعالیت های بشردوستانه بپردازند تا اعتماد مسوولان دانشگاه ها را بدست آورند.

وی سرمایه های اصلی کانون های دانشجویی را اعضای آن خواند و گفت: باید زمینه های لازم برای فراگیر شدن آموزش های امدادی و بشردوستانه در این کانون ها فراهم شود.

قبادی دانا تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، استان یزد دارالعباد و دارالعلم است و می تواند پیشتاز در این فعالیت ها باشد.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس تکیه اصلی روی جوانان بود، جمعیت هلال احمر نیز تکیه بر جوانان دارد. جوانی که به رغم تمامی مشغله ها و مشکلات روزمره اوقات خود را وقف فعالیت های بشردوستانه می کند، غنای روحی بالایی دارد و باید به این جوانان ادای احترام کرد.

وی با تاکید بر اهمیت احیا کانون های دانش آموزی و تفاهمنامه ای که قرار است بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر در این زمینه امضا شود، گفت: در حالیکه ریشه این سازمان کانون های دانش آموزی بوده است، متاسفانه اکنون به دلیل سوء تفاهمات ایجاد شده، هیچ کانون دانش آموزی وجود ندارد.

قبادی دانا در ادامه سخنان خود به موضوع کانون غنچه های هلال احمر اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد این کانون ها، ارایه آموزش های هلال احمری و مفاهیم بشردوستانه به غنچه ها است و بحث موازی کاری با سازمان بهزیستی مطرح نیست.

رییس سازمان جوانان هلال احمر افزود: باید آموزش های مبتنی بر تعاملات و همکاری های جمعی، صلح، تفاهم و بشردوستی بجای رقابت از سنین کودکی به اعضای کانون غنچه های هلال داده شود تا این آموزش های غیر مستقیم بتواند در دوران بزرگسالی برای آنها و جامعه مفید واقع شود.

قبادی دانا به دیدار اخیر خود با معاون اجتماعی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: این دیدار در راستای همکاری های موفق سازمان جوانان هلال احمر و سازمان بهزیستی انجام و مقرر شد تفاهمنامه قبلی بین جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی که اردیبهشت ماه امسال به امضای طرفین رسید اما ابلاغ نشد، توسط سازمان بهزیستی به مراکز استانی و شهرستانی ابلاغ شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهمنامه علاوه بر تسهیل حضور کانون های غنچه هلال در مهدهای کودک، خدماتی توسط سازمان جوانان هلال احمر به کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی ارایه می شود.

رییس سازمان جوانان هلال احمر اضافه کرد: در این دیدار مقرر شد همکاری های جدیدی از جمله گنجاندن موضوعات مورد تاکید جمعیت هلال احمر در کتاب های تالیفی سازمان بهزیستی برای مهدهای کودک و تاسیس کانون غنچه های هلال در مراکز نگهدای از کودکان بی سرپرست انجام شود.

وی با بیان اینکه نشریه ماه مهربان ویژه اعضای کانون غنچه های هلال منتشر می شود گفت: تولید محتوای این نشریه به یک تیم حرفه ای سپرده شده که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

رییس سازمان جوانان هلال احمر از دیگر فعالیت های ضروری در سطح کانون غنچه های هلال را ارتقا آمادگی مربیان این کانون ها خواند و افزود: کانون غنچه های هلال باید ارتقا آموزشی یابد تا بتواند با استفاده از روش ها و تکنیک های نوین و مناسب، مفاهیم صلح و بشر دوستی و آموزش های لازم را به کودکان ارائه دهند.

 

منبع:هفته نامه پیام هلال




برچسب‌ها:
[ 5 / 4 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1