دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت فراهم‌کردن ساز و کارهای لازم برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های تنظیمی در سند توسعه برنامه ششم جمعیت، گفت: باید با تکیه بر افزایش بهره‌وری، ارتقاء دانش و فناوری و رقابت‌پذیری در این برنامه، راه را برای دستیابی هلال‌احمر به جایگاه نخست در منطقه در افق ۱۴۰۴ هموار کنیم.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر،  مهندس علی‌اصغر احمدی در جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که از مهر سال گذشته تاکنون نظام تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، همان‌گونه که بودجه از سوی شورای عالی برای تصویب به مجمع عمومی جمعیت ارائه می‌شود، سیاست‌های کلان و برنامه ششم توسعه جمعیت هم باید در مجمع عمومی تصویب شود.
وی با تاکید بر این که جمعیت هلال‌احمر برای تدوین برنامه ششم توسعه باید از اصولی خاص پیروی کند، گفت: بر این اساس باید با مطالعه پنج برنامه‌ قبلی توسعه کشور(ابلاغی پس از انقلاب) و با رعایت سند چشم‌انداز، که نقطه هدف اصلی است، افق و جایگاهی که قرار است به آنها دست یابیم و احکام، تعاریف و چارچوب‌های لازم را تعریف، تنظیم و تدوین کنیم.
ضرورت تدوین برنامه ششم توسعه با نگاه کارشناسی به اقدامات گذشته
مهندس احمدی با تاکید بر این که هلال‌احمر علاوه بر تدوین برنامه ششم توسعه باید به صورت مستقل برنامه توسعه خاص خود را تنظیم و در این زمینه به تعامل با سایر دستگاه‌ها، توجه خاصی داشته باشد، افزود: در این زمینه نیاز است تا هلال‌احمر در تدوین برنامه ششم توسعه خود، نگاه کارشناسی به اقدامات گذشته خود داشته باشد و سوابقی را که با عنوان برنامه در این جمعیت موجود بوده را بررسی و از آن در تدوین برنامه خود استفاده کند.
وی با تاکید بر این که نحوه تنظیم و تدوین برنامه ششم توسعه جمعیت هلال‌احمر باید بر اساس ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر بومی‌سازی برنامه‌ها، انجام شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس نخستین اقدام در تدوین برنامه، تهیه گزارش عملکرد سال‌های گذشته هلال‌احمر و بررسی نکاتی چون اقدامات انجام شده تا کنون، تبیین وضع موجود و پیش‌بینی وضع آینده است.
تاکید بر  تحلیلی جامع از وضعیت گذشته، حال و آینده جمعیت در تهیه سند برنامه ششم توسعه
به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با این برنامه‌ریزی می‌توان بر اساس هدفگذاری‌ها، نقاط قوت و ضعف گذشته را بررسی و ارزیابی کرد و تحلیلی جامع از وضعیت موجود داشت؛ مبنی بر این که هلال‌احمر در حال حاضر از چه ظرفیت‌هایی برخوردار بوده و برای رسیدن به این ظرفیت‌ها چه مشکلاتی پیش رو دارد.
وی افزود: برای یافتن راه‌حل‌های مناسب اجرای برنامه باید مشکلات احتمالی پیش‌رو از جمله مواردی که ممکن است به ارکان اصلی یا قانون جمعیت مرتبط باشد، اصلاح و مواردی را که نیاز به مصوبه دولت یا مجلس دارد، احصاء کرد.
تنظیم اهداف کلان هلال‌احمر با توجه به فرمایشات مقام‌‌معظم رهبری
مهندس احمدی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه ششم خاص هلال‌احمر و تدوین افق برنامه‌ها در ۱۴۰۴، اظهار کرد: در این زمینه با نگاه سند برنامه ششم کشور که جمعیت هلال‌احمر، اهداف کلانی را از جمله رشد اقتصادی، میزان سرمایه‌گذاری، بهره‌وری و اشتغال مدنظر قرار داده است، در تدوین برنامه اهداف کلان هلال‌احمر هم باید به این موارد توجه داشت و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر جلب اعتماد و باور مردم و رعایت چابکی و آمادگی در انجام ماموریت‌ها را، افق راه و چشم‌انداز نهایی دانست.
تدوین سند آمایش سرزمین جمعیت استان‌ها برای برنامه ششم توسعه هلال‌احمر
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با استناد به این که در ماده ۳ قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر به اهداف کمی این جمعیت از جمله ارائه خدمات امدادی در حوادث داخل و خارج کشور، برنامه‌ریزی و آمادگی برای مقابله با حوادث و آموزش و … اشاره شده است، عنوان کرد: بر این اساس نگاه اصلی در تنظیم برنامه ششم توسعه هلال‌احمر هم باید معطوف به ماده ۳ اساسنامه جمعیت هلال‌احمر باشد و در این زمینه با تشکیل ستاد برنامه ششم، پایه‌ای را برای تدوین برنامه تعریف کرد تا همه استان‌ها بتوانند در این زمینه وارد کار شده و سند آمایش سرزمینی هر استان تدوین شود.
وی افزود: در این زمینه دفتر برنامه و بودجه باید سندی از آمایش سرزمینی هر استان تهیه کرده و به الگویی خاص دست‌یابد و پس از اخذ نظرات، موضوع را در کمیته‌های مختلف بررسی کند.
تاکید بر ایجاد کمیته‌ مستقل تدوین سند برنامه ششم در ساز‌مان‌ها، معاونت‌ها و ادارات کل جمعیت
مهندس احمدی خاطرنشان کرد: به‌منظور تدوین برنامه ششم توسعه جمعیت هلال‌احمر باید در هر سازمان، معاونت‌های این جمعیت، کمیته‌ مستقل تدوین سند برنامه ششم، تشکیل شده و حتی در هر استان نیز این کمیته ایجاد و بررسی‌های لازم در تدوین سند برنامه در کمیته‌های تلفیق و ستاد برنامه انجام شود.
وی با تاکید بر این که نباید تدوین جایگاه هلال‌احمر در برنامه ششم توسعه، با سطوح ملی در تعارض باشد، عنوان کرد: در این زمینه ضروری است تا فرآیند عملکردها از نظر تعداد و ساختار ستاد تنظیم برنامه و کمیته احصاء شده و تا پایان شهریور ابلاغیه‌ای در این مورد صادر شود تا با توجه به جدول مشخص و زمان‌بندی شده، نتایج به شورای عالی و سپس طرح در مجمع عمومی برای تصوب ارائه شود.
ضرورت تقویت ساختار و بدنه کارشناسی دفتر برنامه و بودجه در ستاد و استان‌ها
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر هم در جلسه شورای معاونین این جمعیت، گفت: با عنایت به دستور دبیرکل جمعیت در زمینه احصاء پنج برنامه‌ توسعه قبلی کشور این کار انجام شد و در نامه‌ای برای روسای سازمان‌ها و معاونت‌ها ارسال خواهد شد.
علی‌اکبر پرواز، نیاز فوری جمعیت هلال‌احمر را، همسو با تدوین برنامه ششم توسعه، تشکیل ستاد برنامه  این جمعیت عنوان و اظهار کرد: هرچند ظرفیت‌های بسیاری برای کارشناسی برنامه در جمعیت وجود دارد، اما در این زمینه می‌توان از توان کارشناسی افراد بسیار مطمئن و باتجربه در خارج از جمعیت هم که اشراف کامل و جامع با جمعیت دارند، بهره برد.
وی با تاکید بر این‌که امروزه، زبان سخن گفتن مدیران باید زبان برنامه باشد؛ تقویت ساختار و بدنه کارشناسی، ارتقاء جایگاه دفتر برنامه و بودجه در ستاد و تقویت جایگاه مسئولان برنامه و بودجه استان‌ها را خواستار شد و این مهم را جزو اولویت‌های کاری دانست.

 




برچسب‌ها:
[ 3 / 4 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1