دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
آخرين مطالب
لينک دوستان
>
لوگوي همسنگران
طراح قالب

داوطلبان مستقیم یا غیر مستقیم با کودکان سرو کار  دارند یک داوطلب امدادگر باید بهتر  ین مدافع کودکان هنگام رخ داد حادثه باشد و آنها را از آسیب های احتمالی در آن هنگام دور نگه دارد کمیته بین الملی صلیب سرخ توافق کرد که قوانینی را برای محافظت بیشتر از کودکان در معرض آسیب تصویب و به صورت اصول و کدهای رفتاری به داوطلبان و امدادگران توصیه کنند.

1-داوطلبان نباید با کودکان در خلوت چه در محل وقوع حادثه چه در جای دیگر قرار گیرند.

2-داوطلبان بایئد آگاه باشند که در ماموریت ها یشان ممکن است با کودکانی که مورد سوء استفاده و آزار و اذیت زیاد و طولانی قرار گرفته اند سرو کار داشته باشند این کودکان نیاز به  حمایت  ویژه از سوی امدادگران خواهند داشت و داوطلبان باید رابطه مسئولانه و انسانی را با این کودکان در جهت کاهش آسیب های روحی و جسمی آنها برقرار کنند.

3-زبان ارتباط با بچه ها بازی است در هر ماموریت امدادونجاتی تعداد زیادی کودک نیازمند به کمک هستند از این رو داوطلبان باید انواع بازی و سرگرمی را برای بهبود شرایط روحی کودکان بلد باشند.

4-داوطلبان باید ویژگی های زبان کودکانه را بلد باشند و با زبان بچه ها با آنها ارتباط بگیرند همچنین باید در استفاده از کلمات محتاط بوده و زبان خشنوت آمیزی را در مقابل کودکان به کا بگیرند.

5-داوطلبان و امدادگران نباید هر نوع وسیله شخصی یا آب نبات یا پول به کودکان هنگام انجام ماموریت بدهند بلکه باید به توزیع بسته های خاص امدادی مخصوص کودکان که مورد تایید کارشناسان صلیب سرخ یا جمعیت هلال احمر است اکتفا کنند.

6-داوطلبان حق ندارند بدون اطلاع کمیته و رئیس جمعیت،از کودکان عکس گرفته و ان را منتشر کنند،چرکاه بعد از فرو کش کردن بحران عکس ها ترحم بر انگیز باقی می مانند و در سرنوشت آن کودک تاثیر بدی خواهند گذاشت.

7-داوطلبان هرگز نباید در اطراف کودکان سیگار بکشند.همچنین هرگز نباید تحت تاثیر مواد مخدر سرماموریت حاضر شوند.

 منبع:هفته نامه پیام هلال

 




برچسب‌ها:
[ 17 / 2 / 1394برچسب:, ] [ ] [ دانشگران شهرستان سرباز ]

درباره وبلاگ

دانشگران طرح تحول شهرستان سرباز
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 366
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1